Точні строки і усі варіанти передачі показань по ключовим підприємствам-постачальникам комунальних послуг в столиці. Обирайте найзручніший для себе
Щомісяця кияни не тільки повинні оплачувати комунальні послуги, а й вчасно передавати дані лічильників – гарячої та холодної води, електроенергії, тепла та газу – якщо вони встановлені в помешканні. Це необхідно, щоб нарахування за спожиті послуги були коректними. Як способи передачі показань лічильників на сьогодні пропонують підприємства-постачальники комунальних послуг, скільки часу відводять для передачі показань, та до якого числа потрібно оплачувати кожну послугу – дізнавайтеся зі статті.
Як і коли передавати показники лічильників за холодну воду від КП «Київводоканал»
Комунальне підприємство «Київводоканал» надає киянам послуги з холодного водопостачання. А крім того — з водовідведення холодної та (тут особлива увага!) водовідведення гарячої води, простіше кажучи – каналізації. Тому передавати показники лічильників за ці послуги потрібно саме «Київводоканалу». Строки передачі: з п’ятого по останнє число кожного місяця. В КП зауважують, що інформацію обов’язково потрібно передавати навіть тоді, коли споживач не користується холодною, чи гарячою водою, або має бойлер. У такому випадку потрібно надсилати «нулі».
Способи передачі показників КП «Київводоканал»
- Через «Особистий кабінет» на сайті підприємства https://vodokanal.kiev.ua. Як саме? Попередньо зареєструватися в кабінеті за допомогою електронної пошти та ввівши номер особового рахунку (його можна знайти на паперовій квитанції). Вносити щомісяця дані у відповідні графи в кабінеті.
- На сайті vodokanal.kiev.ua, натиснувши на головній сторінці кнопку «Надати показники». Тут реєструватися не потрібно, проте треба ввести інформацію для перевірки даних – а саме номер особового рахунку.
- За допомогою мобільних додатків «Viber» та «Telegram» підприємства, попередньо встановивши один з них на свій смартфон та під єднавшись до акаунту «Київводоканалу». Тут також потрібно підтвердити номер свого телефону та додати номер особового рахунку.
- Через особистий кабінет на сайті столичного «Центру комунального сервісу» (ЦКС). Тут потрібно зареєструватися та внести ID своєї квитанції на оплату комунальних послуг.
- Для тих, хто поки що надає перевагу телефонним дзвінкам: за номером контакт-центру «Київводоканалу” (044) 202-02-02 або телефоном ЦКС 247-40-40. Ще один варіант – безкоштовна телефонна лінія для передачі показань із мобільного 0 800 404 407.
- Найбільш «важкі» способи: безпосередньо у відділеннях Центру комунального сервісу та центрах обслуговування споживачів “Київводоканалу” (ЦОС). А також можна записати цифри у відповідній графі паперового платіжного повідомлення при оплаті у банківських установах.
- Зручно передавати показники лічильників «Київводоканалу» і при оплаті послуги на сервісі iPay.ua. Така можливість також є, коли ви оплачуєте за допомогою сервісу рахунок від ЦКС по усім комунальним послугам.
Як і коли передавати показники лічильників газу
З 2020 року українці отримують дві «газові» платіжки – окремо за газ та окремо за його доставку (розподіл). Також жителі отримали можливість вільно обирати постачальника газу – сьогодні на ринку столиці таких близько двох десятків. А кому ж передавати цифри з лічильників газу, якщо такий встановлений у квартирі? Показники кияни передають лише оператору газорозподільчої мережі (ГРМ) – в Києві це АТ «Київгаз». Обсяги поставленого та спожитого клієнтом природного газу визначаються саме за даними оператора ГРМ, які він у свою чергу передає постачальнику.
В АТ «Київгаз» рекомендують знімати показники приладів обліку 1 числа, а надсилати з 1 по 3 число щомісяця. Серед запропонованих способів:
- через особистий кабінет на сайті компанії;
- через чат-бот у мережі Телеграм;
- за допомогою автовідповідача контакт-центру: (044) 495-04-04 та (097) 495-11-04 (в автоматичному режимі натисніть *2);
- і навіть через спеціальні скриньки на газифікованих будинках (перелік таких адрес можна знайти на сайті «Київгазу»).
Показання газового лічильника передаються у форматі: до п’яти цифр до крапки та до двох цифр після крапки.
За допомогою сервісу iPay.ua можна всього за кілька хвилин сплатити за газ від ДП «КиївГазЕнерджи», так і за послугу з доставки (розподілу) від АТ «Київгаз».
Як і коли передавати показники лічильників гарячої води та опалення
Гарячою водою та теплом більшість киян забезпечують комунальне підприємство «Київтеплоенерго» та ТОВ «Євро-реконструкція». Розглянемо способи передачі показань, які пропонують обидва підприємства (вони спільні і для гарячої води, і для опалення).
У КП «Київтеплоенерго» дані лічильників від населення приймають щомісяця – з 5 числа і до останнього дня місяця включно.
Передати показання можна так:
- за допомогою особистих кабінетів на сайтах «Центру комунального сервісу» чи «Київтеплоенерго». На сайті КП є можливість передачі і без реєстрації, ввіши номер особового рахунку та адресу.
- за номерами ЦКС: (044) 247-40-40 або 0-800-404-407 (окрема безкоштовна гаряча лінія для передачі показань).
- в мобільному додатку «Комуналка».
ТОВ «Євро-реконструкція» просить своїх споживачів передавати показники квартирних приладів обліку теплової енергії та гарячої води щомісячно з 10 по 27 число.
Зробити це можна:
- на сайті за допомогою особистого кабінету «Мій дім. Особистий кабінет»;
- у Тelegram Bot підприємства;
- за номерами: (044) 292-02-57 та (044) 292-02-13 – в робочі дні з 08.00 до 17:00, а також суботу, неділю з 09.00 до 16.00 год.
- за номерами мобільних (050) 372- 87-32 та (050) 372- 87-33 – в робочі дні з 8.00 до 17:00. А також (050) 372- 87- 32 в суботу та неділю з 09.00 до 16.00 год.
- через скриньку для передачі показань, яка розміщена біля входу до Центру обслуговування споживачів на вул. Павла Усенка, 3.
В обох кампаніях нагадують, що власники бойлерів, які не користуються централізованим гарячим водопостачанням, також щомісяця мусять передавати показання лічильників. Навіть якщо вони не відрізняються від попередніх.
На сайті iPay.ua також є можливість сплачувати послуги опалення та гарячої води як від «Київтеплоенерго», так і від ТОВ «Євро-реконструкція».
Як і коли передавати показники лічильників електроенергії
Ще один обов’язковий щомісячний платіж – за світло. Найбільшим постачальником електроенергії для жителів столиці є ТОВ «Київські енергетичні послуги» (YASNO). В компанії рекомендують фіксувати показання лічильника 1 числа кожного місяця та передавати до 3 числа одним з перелічених нижче способів.
- За допомогою спеціальної форми на сайті компанії (не потрібна реєстрація, але треба ввести номер особового рахунку).
- В особистому кабінеті на сайті.
- За допомогою мобільного додатку YASNO.
- Через Viber-бот YASNO-online.
- Через особисті повідомлення на сторінці компанії у Facebook.
- За телефонами контакт-центру: (044) 277 18 18, (067) 277 18 18, (066) 277 18 18.
Передавати дані лічильників електроенергії можна також за допомогою сервісу iPay.ua при оплаті послуг YASNO. У нас передбачена можливість передачі показань як по звичайному, так і по двозонному та тризонному тарифу. Оплата рахунку за електроенергію Yasno на сайті iPay.ua без комісії.
І наостанок ще кілька цінних порад.
Сплачувати рахунки від усіх підприємств-постачальників комунальних послуг потрібно щомісяця не пізніше 20 числа.
Якщо вчасно не передати показники приладів обліку, підприємство може здійснити нарахування по середніх обсягах споживання. А вони можуть відрізнятися від реально спожитих. Тож якщо хочете сплачувати лише за те, що використали — не забувайте передавати показники вчасно.
Підпишіться на Facebook iPay.ua та стежте за інформацією про оновлення сервісу та цікавими матеріалами.
Підписатися