Підприємства-постачальники комунальних послуг та інші установи по всій країні суттєво обмежили особистий прийом мешканців – на допомогу приходить онлайн
Ситуація із захворюваністю на COVID-19 в Україні поки залишається важкою. Більшість міст та областей через високу кількість хворих і через ріст летальних випадків, занесені до «червоних зон», де діють жорсткі обмеження. Розповідаємо, як в таких умовах зручно і безпечно вирішувати різноманітні комунальні проблеми та оплачувати комунальні послуги.
Де діють обмеження
Станом на 17 листопада “червоний” рівень епіднебезпеки через коронавірус встановлено на території Києва і 17 областей. Зокрема – Київської, Житомирської, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Івано-Франківської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Рівненської, Сумській, Херсонській, Хмельницької, Черкаської та Чернігівської. З 18 листопада до цього списку приєднається Вінницька область.
В “червоних зонах” зазвичай школи працюють в дистанційному режимі, заборонена робота закладів громадського харчування, проведення масових заходів, введені обмеження на проїзд у громадському транспорті тощо.
Виключення стосовно заборон роблять лише для вакцинованих мешканців, які мають сертифікати про щеплення від COVID-19. Але погодьтеся, по-перше, ще далеко не всі громадяни вакцинувалися. А по-друге, навіть щепленим рекомендують поберегтися і зайвий раз не виходити “в люди”, адже і вони можуть хворіти та бути переносниками хвороби.
Через посилення протиепідемічних заходів більшість підприємств, що надають населенню комунальні послуги (водопостачання, світло, газ, опалення та інші), також ввели певні обмеження. Проте комунальних проблем у мешканців менше не стало, і їх потрібно якось вирішувати. Давайте поглянемо, що пропонують різні установи столиці та інших міст України.
Комуналка у Києві: гарячі лінії, особисті кабінети, месенджери
- Столичний «Центр комунального сервісу» у своїх відділеннях наразі приймає лише тих споживачів, які мають негативний ПЛР-тест або експрес-тест на антиген строком дії 72 години, або «зелений» COVID-сертифікат чи документ про одужання. Та й то за попереднім записом. Проте особисто звертатися можна далеко не з усіх питань – лише щодо укладення договорів про надання послуг, договорів реструктуризації заборгованості та отримання завірених копій документів та довідок.
Усі інші потреби – як-то передача показань лічильників, повірка, перерахунки, оплата послуг – просять вирішувати дистанційно. Для цього клієнтам пропонують користуватися месенджером на Facebook-сторінці центру, Skype, формою зворотного зв’язку на сайті ЦКС, номерами сall-центру: (044) 247-40-40 та безкоштовної телефонної лінії 0-800-404-407, електронними сервісами на порталі.
- КП «Київводоканал», який надає послуги з холодного водопостачання та водовідведення, просить отримувати консультації через контакт-центр за номером 202-02-02, у чат-боті у Viber, через Skype районних центрів обслуговування, сторінку Facebook, через онлайн-чат в особистому кабінеті тощо.
- Низку дистанційних сервісів пропонує киянам і енергопостачальник YASNO. Зокрема, вирішувати питання щодо постачання електроенергії та газу можна через особистий кабінет на сайті, Viber-бот YASNO-online, мобільний додаток, Facebook-сторінку, за номером контакт-центру (044/067/066/093) 277-18-18. До речі, дистанційно обслуговуватися радять і клієнтам компаній в Донецькій та Дніпропетровській області.
Що в інших містах
Львівські комунальні підприємства також поки дотримуються встановлених обмежень. Наприклад, «Львіводоканал» приймає звернення від мешканців дистанційно в чат-ботах у Viber і Telegram. «Львівобленерго» пропонує побутовим споживачам користуватися персональним кабінетом на сайті, де можна не лише подавати показники, а вирішувати питання подачі заявки щодо встановлення лічильника, зміни власника рахунку, закриття особового рахунку та інші.
КП «Дрогобичводоканал» припинив прийом громадян, надавши для зв’язку телефони сall-центру, диспетчерської служби та інших відділів, а також електронну пошту. Закликав споживачів природного газу максимально використовувати онлайн-сервіси і звести до мінімуму відвідування людних місць і ТОВ «РІВНЕГАЗ ЗБУТ». Тут у якості альтернативи пропонують ставити питання на Facebook-сторінці, користуватися телефонами контакт-центрів, особистим кабінетом, чат-ботами.
Одним словом, перед тим, як планувати особистий візит до тієї чи іншої комунальної установи – перевірте на її сайті чи на сторінці у соцмережі, чи не можна все зробити за допомогою ноутбуку чи смартфону.
Оплачувати комунальні безпечніше онлайн
Багато мешканців вже отримали рахунки на сплату комунальних послуг за жовтень. І тут ми, як і постачальники, також рекомендуємо надавати перевагу онлайн-оплатам, а не особистому візиту до каси чи на пошту. На щастя, способів розрахуватися за комуналку через інтернет зараз багато. Це можна зробити і за допомогою сервісу iPay.ua. Для цього достатньо обрати на сторінці послуг потрібне підприємство та ввести необхідні дані.
Мешканці деяких міст також мають змогу оплачувати комунальні послуги на iPay.ua комплексно. Наприклад, кияни – одразу всю комуналку за рахунками ЦКС. Мешканці Луцької територіальної громади – по Єдиному рахунку від Муніципального сервісного центру тощо.
Оплата відбувається протягом кількох хвилин, але найголовніше – так ви зайвий раз не будете наражати себе на небезпеку, збережете не тільки час, але і здоров’я.
Читайте також: В Україні розпочався опалювальний сезон
Підпишіться на Facebook iPay.ua та стежте за інформацією про оновлення сервісу та цікавими матеріалами.
Підписатися