Які цифри на лічильнику фіксувати у квитанції, куди надсилати показання і до якого числа це краще робити.
- Де розміщений лічильник води
- Як визначити тип лічильника
- Які цифри фіксувати на лічильнику
- Як зняти показання лічильника: приклад розрахунку за перший місяць
- Як зняти показання лічильника: приклад розрахунку за другий місяць
- Передача показань лічильника: коли і куди передавати
- А якщо не передавати показники?
Де розміщений лічильник води
Зазвичай лічильників два: на холодну й гарячу воду. Прилади встановлюються на відповідних водопровідних трубах. Іноді на холодній трубі можна побачити одразу два лічильники.
Прилади варто шукати у ванній кімнаті, туалеті або на кухні. Нерідко вони ховаються за спеціальними панелями і доступ до них можливий через невеликі дверцята.
Як визначити тип лічильника
Визначіть, який прилад зчитує витрати холодної води, а який — гарячої. Це можна зрозуміти за кольором корпусу водоміру. Синій лічильник — холодна вода, червоний — гаряча.
Буває, що на холодну воду стоїть прилад з червоним корпусом, а на гарячу — із синім. Це може статися, якщо у продажу були лічильники лише одного кольору або сантехнік сплутав водоміри при встановленні.
Гарантовано перевірити, який лічильник до якої труби відноситься, дуже просто: увімкніть холодну воду і подивіться, на якому приладі закрутиться “каруселька”. Те саме зробіть з гарячою.
Які цифри фіксувати на лічильнику
На передній панелі приладу є 8 цифр. Якщо водомір не використовувався, там будуть вказані нулі.
- Перші п’ять символів — кількість витрачених кубометрів рідини. Вони позначені чорним кольором.
- Останні три символи — кількість витрачених літрів. Вони позначені червоним.
Для передачі показань потрібні лише чорні цифри. Тобто тільки кубометри. Червоні фіксуємо тоді, коли їхнє значення перевищує 500 л (у такому випадку округлюємо до одного кубометра).
Деякі прилади мають усі цифри чорного кольору. Тоді враховуємо три останні. Якщо водомір закордонного виробництва, він може мати п’ять цифр. Усі їх і записуємо.
А тепер на двох простих прикладах дізнаємося, як знімати показання лічильника на воду.
Як зняти показання лічильника: приклад розрахунку за перший місяць
Уявімо, що пристрій встановили кілька днів тому і потрібно зняти показання.
Як зняти показання лічильника холодної води?
Дивимося чорні цифри — 00003. Червоні — 152. Червоні в розрахунок не беремо, бо число менше, ніж 500. Тобто фіксуємо, що витрачено 3 кубометри.
Як зняти показання лічильника гарячої води?
Дивимося чорні цифри — 00001. Червоні — 896. Останнє число більше, ніж 500, тому округлюємо до 1 кубометра. 1+1 = 2. Фіксуємо, що витрачено 2 кубометри гарячої води.
Як зняти показання лічильника: приклад розрахунку за другий місяць
Отже, перший місяць оплачено. Як правильно вказати показання за другий місяць (наприклад, холодної води):
- Чорні цифри показують 00007, червоні — 567. Значить, усього за весь період наявності приладу витрачено 8 кубометрів.
- Минулого місяця витрачено 3 кубометри. Тоді 8 – 3 = 5 кубометрів. За другий місяць фіксуємо 5 кубів.
По гарячій воді розрахунок аналогічний.
Передача показань лічильника: коли і куди передавати
Важливо не тільки правильно зняти показання, а й вчасно їх передати до відповідної організації. Розбираємося на прикладі споживача Київводоканалу.
Коли передавати показання лічильників води?
Щомісяця, починаючи з 5 та по останнє число. З 1 по 4 число показники не приймаються — у цей період закривають минулий місяць і проводять нарахування.
Передавати треба показання і холодної, і гарячої води. Хоча за останню відповідає Київтеплоенерго, Київводоканал виконує послуги з відведення.
Як передати показники лічильників?
- Через сайт vodokanal.kiev.ua, натиснувши кнопку “Надати показники”.
- Через “Особистий кабінет” на сайті my.vodokanal.kiev.ua.
- Через чат-боти Київводоканалу в Telegram або Viber.
- Зателефонувавши до контакт-центру організації: (044) 2020-02-02.
- Особисто в найближчому Центрі комунального сервісу або Центрі обслуговування споживачів.
Ще один варіант — вказати дані для нарахувань на наступний місяць під час оплати квитанції. Наприклад, це можна здійснити на сторінці Київводоканалу на сайті iPay.ua під час онлайн-оплати.
А якщо не передавати показники?
Будуть нараховані середні показання на основі попередніх трьох місяців.
Навіть якщо ви не користувалися водою за будь-яких причин (були відсутні у квартирі, у вас стоїть бойлер, воду відключали) дані треба передавати щомісяця, зазначають у Київводоканалі. Це єдиний спосіб уникнути нарахувань. У такому випадку варто вказати такі самі показники, як і минулого місяця.
Передавайте показники лічильників вчасно і зручно сплачуйте за комунальні послуги на iPay.ua! Знайдіть свого постачальника у нас на сайті, вказавши місто або ввівши назву надавача послуги у пошуковий рядок.
Підпишіться на Facebook iPay.ua та стежте за інформацією про оновлення сервісу та цікавими матеріалами.
Підписатися