Skip to main content

Як iPay.ua забезпечує стабільність та інновації під час війни: інтерв’ю з Євгеном Велікановим для Nordic Fintech Magazine

Post date Post count 89
Поділитись

iPay.ua та українська фінтех-екосистема демонструють стійкість і лідерство, зростаючи попри реалії війни

Попри виклики повномасштабного вторгнення, компанія iPay.ua продовжує забезпечувати безперебійну роботу фінансових сервісів для мільйонів українців. Євген Веліканов, CEO iPay.ua, в інтерв’ю для спеціалізованого видання Nordic Fintech Magazine поділився, як компанія iPay.ua адаптувалася до реалій війни, зберегла ефективність та навіть посилила свою позицію на ринку. Про головні виклики для одного з лідерів платіжної індустрії України, стратегічні рішення в умовах війни та революційні інновації — читайте у повному тексті інтерв’ю українською.

Nordic Fintech Magazine — одне з провідних фінтех-видань Північної Європи, яке висвітлює інноваційні рішення, трансформації в банківському секторі та досвід фінансових компаній у глобальних викликах. 

Відео: What does it take to keep payments running in a war zone? – Evgeny Velikanov Director General iPay

🎙 Повний текст інтерв’ю українською

— Який був найбільший виклик для компанії iPay.ua під час війни?
Найбільший виклик — це стабільність роботи. Ситуація постійно змінювалась: блекаути, кібератаки. Ми дуже швидко адаптувались, запровадили резервне живлення та кіберзахист.

— Для тих, хто з вами не знайомий, розкажіть коротко, хто ви та що робить iPay.ua?
Я — Євген, генеральний директор iPay.ua. Ми — один із найбільших провайдерів платіжних рішень в Україні. Ми розробляємо інноваційні способи оплати для людей та бізнесу. Моє завдання — стратегічний розвиток, розширення екосистеми та впровадження нових технологій.

— У чому головна цінність компанії iPay.ua?
Ми забезпечуємо швидкі, надійні та зручні транзакції. Спеціалізуємося на QR-платежах та інтернет-еквайрингу. Також ми запустили послугу мультиеквайрингу, що дозволяє інтегрувати кілька банків у один термінал. Це особливо важливо під час війни — наші рішення дозволяють бізнесу працювати безперервно, навіть під час блекаутів. При цьому наші тарифи нижчі за ринкові.

— Які кроки були зроблені для забезпечення безперебійної роботи?
Ми оновили інфраструктуру, ввели надійні системи живлення та альтернативні способи оплати, які працюють навіть у критичних умовах. Постійно комунікуємо з банками й партнерами. 

— Які стратегічні рішення були прийняті на початку війни?
Першочергове завдання — збереження стабільності операцій. Ми швидко впровадили резервне живлення, кіберзахист, перебазували співробітників у безпечні місця. Наша команда зараз знаходиться в різних куточках світу. Кожного ранку починали з питання: «Ти як?», «Де ти?», «Чи безпечно пройшла ніч?» Водночас ми мали підтримувати ефективність операцій — це був дійсно серйозний виклик.

— Як війна вплинула на інновації в галузі?
Хоч як прикро це звучить, але війна прискорила цифрову трансформацію. Бізнес став гнучкішим, швидше переходить на цифрові канали. Ми зробили акцент на електронну комерцію, мультиаквайринг, цілодобову роботу POS-систем. Компанії стали відкритішими до впровадження нових технологій. Україна тепер — один з лідерів у сфері цифрових фінансів у світі.

— Чи зросла популярність QR-платежів? Чи було українцям складно пристосуватись до нових цифрових рішень?
Так, це стало єдиним варіантом у багатьох випадках. Україна показала високий рівень фінансової інклюзивності й адаптації до нових реалій, не було жодних складнощів з переходом на нові цифрові рішення. Згідно з даними Visa International Payment System, ми — в топ-105 у світі за рівнем користування фінтехом.

— Як фінансова екосистема України працює сьогодні?
Фінансова екосистема — дуже сильна і згуртована. Нацбанк, банки, ритейл і фінтех-компанії діють разом задля підтримки безперебійної роботи платіжної інфраструктури. Ми, як представники фінтех-сфери, тісно співпрацюємо з банками та бізнесом, впроваджуючи гнучкі рішення, зокрема QR-платежі та альтернативні фінансові канали. 

Чудова ініціатива — Power Banking, вона дозволяє обслуговувати клієнтів навіть за відсутності світла. Банки інвестували у незалежність від електроенергії та інтернету — це дозволяє POS-терміналам і банкоматам працювати без перебоїв. Багатьом важко уявити, що означає жити без світла по 15–20 годин на добу, але саме з цим щодня стикаються українці. Та попри все, ми згуртувалися. Це робить нас сильнішими, більш стійкими та незалежними.

— Як ситуація вплинула на міжнародні перекази?
Це дуже болюче питання для українців. Нацбанк у зв’язку з війною обмежив перекази — гроші мають залишатися всередині країни. Є малі ліміти, але родини не можуть повноцінно підтримувати рідних за кордоном.

— Як змінилося стратегічне планування компанії iPay.ua в умовах нестабільності?
Ми починали як стартап, але з початком COVID 19 та повномасштабного вторгнення у нас не лишалося іншого варіанту, як фокусуватися на великих клієнтах. Обслуговуємо велике державне підприємство «Укрзалізниця», транспортну систему у 10 найбільших містах України. Сконцентрувалися на безпеці, швидкому підключенні та якості сервісу. Саме це дозволило нам стати одним з лідерів ринку.

Як бачимо, навіть у непрості часи iPay.ua залишається на передовій фінансових інновацій. Адаптуючись до нових реалій, компанія не лише зберегла стабільність, але й продовжує розвиватися, впроваджуючи зміни, що сприяють зростанню цифрової економіки України.

Також читайте: “Фінтех-ринок України у 2025: інсайти та прогнози від CEO iPay.ua Євгена Веліканова”

Підпишіться на Facebook iPay.ua та стежте за інформацією про оновлення сервісу та цікавими матеріалами.

Підписатися

Поділитись
Оцінити:
5/5.0 5/5.02 голос(-ів)